Artikel 1 Algemeen

1.0 Leuke Klus is een klus- en onderhoudsbedrijf, gevestigd te Gouda, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder KvK-nummer 89249348.
1.1 Deze voorwaarden gelden voor alle overeenkomsten tussen Leuke Klus en de klant.
1.2 Leuke Klus behoudt zich het recht voor deze voorwaarden tussentijds te wijzigen.


Artikel 2 Offertes
2.1 Offertes van Leuke Klus zijn vrijblijvend, tenzij anders is overeengekomen.
2.2 Een offerte wordt per mail gedaan en geldt voor een tijd van 10 werkdagen, tenzij anders is overeengekomen.
2.3 De offerte omvat een omschrijving van de te verrichten werkzaamheden en eventueel de te leveren materialen.
2.4 De offerte geeft inzicht in de prijs en hoe die wordt gehanteerd: fixed price of losse urenbasis.
a. Bij fixed price wordt er een vaste prijs overeengekomen, ongeacht het aantal werkelijk bestede uren.
b. Bij losse urenbasis geeft Leuke Klus een uurtarief en het verwachte aantal uren werk, zonder dat dit bindend is. Het aantal werkelijk bestede uren wordt gefactureerd.
2.5 De offerte vermeldt de betalingswijze. Achteraf, in gedeelten, percentage vooraf, enz.


Artikel 3 Overeenkomst
3.1 De overeenkomst komt tot stand door schriftelijke aanvaarding van de offerte van Leuke Klus door de klant.


Artikel 4 Prijzen
4.1 Alle prijzen zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven.
4.2 De betaling van de door Leuke Klus geleverde diensten dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.


Artikel 5 Verplichtingen van de ondernemer
5.1 Leuke Klus zal het werk naar behoren en naar bepalingen van de overeenkomst uitvoeren volgens de geldende voorschriften.
5.2 Leuke Klus is verplicht de klant te wijzen op onjuistheden in de door de klant verlangde constructie of uitvoering en/of ongeschiktheid van, dan wel gebreken aan, materialen die door de klant worden verstrekt.

Artikel 6 Verplichtingen van de klant
6.1 De klant stelt Leuke Klus in de gelegenheid het werk uit te voeren op de afgesproken plaats en tijd.
6.2 De klant zorgt voor het verkrijgen van eventuele goedkeuringen en vergunningen.
6.3 De klant draagt het risico van schade veroorzaakt door het niet nakomen van het gestelde in artikel 6.1 en 6.2, en door onjuistheden, ongeschiktheid of gebreken bedoeld in artikel 5.2.


Artikel 7 Reclames en geschillen
7.1 Reclames over ondeugdelijk of onvolledig werk dienen door de klant binnen 5 dagen schriftelijk kenbaar te worden gemaakt aan Leuke Klus. Binnen 14 dagen na ontvangst doet Leuke Klus een voorstel tot afhandeling van de klachten. Komen Leuke Klus en de klant er samen niet uit, dan kan een beroep worden gedaan op de geschillencommissie van de branchevereniging.
7.2 De klant is niet gerechtigd om op grond van reclames de betaling op te schorten.


Artikel 8 Niet-nakomen van betalingsverplichting
8.1 Indien de klant niet tijdig betaalt, zendt Leuke Klus een betalingsherinnering, waarin op het verzuim gewezen wordt.
8.2 Over de betaling die niet tijdig is verricht, kan Leuke Klus rente in rekening brengen vanaf het verstrijken van de betalingstermijn.

8.3 Indien de klant niet betaalt binnen de in de betalingsherinnering gestelde termijn, kan Leuke Klus een incassoprocedure starten, waarvan de kosten voor rekening van de klant zijn.


Artikel 9 Garantie
9.1 Leuke Klus garandeert dat eventuele gebreken in het werk na oplevering gedurende een periode van één jaar kosteloos zullen worden verholpen, tenzij hij aantoont dat het gebrek geen verband houdt met het verrichte werk. De garantie geldt dus voor de arbeid, niet voor de producten die zijn gebruikt. De garantie en garantietermijn van de materialen zijn bepaald door de leveranciers ervan.


Artikel 10 Persoonlijke gegevens
10.1 De klant geeft toestemming voor registratie en gebruik van haar of zijn persoonlijke gegevens, welke Leuke Klus in de uitoefening van zijn bedrijf heeft verkregen. Deze persoonlijke gegevens dienen uitsluitend voor eigen gebruik van Leuke Klus.